KORG MS-20 Mini monofoniczny syntezator analogowy

  • Producent: KORG
  • Dostępność: Produkt dostępny
  • szt.
  • Cena netto: 2 015,45 zł 2 649,00 zł 2 479,00 zł

MS-20 mini to monofoniczny syntezator analogowy pokroju klasycznego MS-20 , ale w mniejszym rozmiarze.

Stworzony w 1978 roku KORG MS-20 do dnia dzisiejszego jest pożądanym i poszukiwanym instrumentem. Zawdzięcza to niepowtarzalnemu brzmieniu, legendarnym analogowym filtrom, wszechstronnym funkcjom łączenia (patch), a także kultowemu wyglądowi.

Dziś oryginalne brzmienie MS-20 powraca w nowej, sprzętowej odsłonie – MS-20 Mini! Ci sami inżynierowie, którzy ponad 30 lat temu stworzyli MS-20, perfekcyjnie odtworzyli oryginalną konstrukcję MS-20 i umieścili ją w mniejszej obudowie (86% wielkości oryginalnej)
. Mimo swoich lat, do dnia dzisiejszego jest pożądanym i poszukiwanym instrumentem. 


Jedną z najważniejszych cech MS-20 Mini są filtry, które dają możliwość wprowadzania w rezonans zarówno górnego jak i dolnego pasma. Wzmocnienie rezonansu powoduje, że filtr zaczyna sam oscylować niemal jak oscylator, dzięki czemu można otrzymać charakterystyczne zmiany brzmienia. ESP (procesor zewnętrznych sygnałów) pozwala na wykorzystanie wysokości dźwięku, lub głośności zewnętrznego źródła dźwięku do kontroli syntezatora. Na przykład można podłączyć gitarę i używać MS-20 mini, jako syntezator gitarowy. Można także np. podłączyć mikrofon i sterować nim syntezatorem.

2VCO / 2VCF / 2VCA / 2EG / 1LFO
MS-20 mini odtwarza charakterystyczną syntezę MS-20; dwa oscylatory z modulacją kołową i generatory obwiedni z hold i delay. VCA posiada konstrukcję oryginału, a mała modyfikacja pozwoliła na zmniejszenie szumów oryginalnego MS-20.

 

Samooscylujące wysoko i nisko przepustowe filtry z charakterystycznym przesterem:

Jedną z najważniejszych cech MS20 były filtry, które dawały możliwość wprowadzania w rezonans zarówno górnego jak i dolnego pasma. Wzmocnienie rezonansu powodowało, że filtr zaczynał sam oscylować niemal jak oscylator, dzięki czemu można było otrzymać charakterystyczne (dramatyczne) zmiany brzmienia. Tą unikalną cechę modelu MS20 w późniejszych latach wykorzystano projektując modele monotron oraz monotribe. Mniej więcej w połowie okresu, w którym produkowano MS20 zmieniono projekt filtru. W obwodzie MS20mini zastosowano filtr pierwszego projektu z uwagi na bardziej radykalne, przez co lepsze brzmienie.

ESP – procesor zewnętrznych sygnałów

ESP pozwala na wykorzystanie wysokości dźwięku, lub głośności zewnętrznego źródła dźwięku do kontroli syntezatora. Na przykład można podłączyć gitarę i używać MS-20 mini, jako syntezator gitarowy. Można także np. podłączyć mikrofon i sterować nim syntezatorem.

Elastyczny system połączeń:

System połączeń zlokalizowany w prawej części instrumentu pozwala na tworzenie kompleksowych brzmień, łącząc kablami różne moduły instrumentu. Możliwości tworzenia brzmień ograniczone są tylko wyobraźnią. Przebieg sygnału rozrysowany jest na obudowie MS-20 mini, także nawet początkujący odnajdzie się w tym, skomplikowanym na pierwszy rzut oka instrumencie 

Kształt MS-20 został zapożyczony z dużo większych i bardzo drogich syntezatorów modularnych, ale w odróżnieniu od nich MS-20 miał być bardziej przystępny cenowo, mobilny i przede wszystkim łatwiejszy w obsłudze.

Zmniejszenie MS-20 mini do 86% wielkości oryginału, czyni go jeszcze bardziej poręcznym. Proporcjonalnie zmniejszono wszystkie pokrętła i nadruki. Wtyczki kabli i gniazda zostały zamienione na mini jacki, a nowa klawiatura to także 86% wielkości oryginału. 

Wierna replika oryginału:

Wysiłki KORG-a, aby wiernie odtworzyć MS-20 nie dotyczyły jedynie instrumentu. Odtworzono także oryginalne opakowanie i instrukcję zawierającą przykładowe ustawienia i wyjaśniającą proces tworzenia brzmienia. Wszystko to pozwala poczuć tą samą radość, która towarzyszyła tym, którzy w 1978 roku odkrywali pierwszą generację MS-20!